- معرفی
- اساسنامه
- حوزه ریاست
- ساختار سازمانی
- گروههای پژوهشی
- طرحهای پژوهشی
- دوره ها و کارگاه ها
- سازمانهای همکار
- اخبار و رویدادها
- افراد
- نقشه سایت
- ارتباط با ما
- نشست ها
- همایشها
- کتابخانه
- انتشارات
متن کامل خبر
کاهش تلفات رانندگی با اجرای نقشه راه ایمنی راههای کشور در استان ها
خلاصه خبر: با توجه به کمبود منابع مالی حوزه ایمنی راهها ، تعامل ، همکاری و با رویکرد انجام اقدامات کم هزینه و موثر به ویژه در حوزههای مهندسی ایمنی ، اعمال مقررات و مدیریت تردد در دستور کار قرار گیرد . به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا نفیسی با بیان اینکه « نقشه راه ایمنی راههای کشور باید در استانها آغاز شود تا در پایان سال شاهد کاهش تلفات رانندگی در کشور باشیم» گفت : همچنین برنامهریزی لازم برای مدیریت ایمنی و تردد برای حفظ سلامت عبور زائران از مسیرهای میزبان به ویژه جادههای منتج به مرزهای سهگانه مهران ، شلمچه و چزابه در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای استانها قرار گیرد . نشست هم اندیشی مرکز تدوین مقررات ایمنی ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با نمایندگان دبیرخانههای کمیسیون ایمنی راههای استانها در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد . رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت غرور آمیز آزادگان به میهن اسلامی بر تداوم و تحکیم ارتباط دبیرخانه کمیسیونهای ایمنی راه استانها با مرکز تاکید کرد و گفت : با توجه به کمبود منابع مالی حوزه ایمنی راهها ، تعامل ، همکاری و با رویکرد انجام اقدامات کم هزینه و موثر به ویژه در حوزههای مهندسی ایمنی ، اعمال مقررات و مدیریت تردد در دستور کار قرار گیرد . نفیسی با اشاره به سهم چشمگیر حوادث رانندگی روزانه ناشی از سهلانگاری رانندگان گفت : به همین خاطر انتظار میرود هر استان تحلیلی از وضعیت آماری حوادث رانندگی حوزه خود در قالب گزارش تهیه کند تا طی جلسات مشترک مورد بحث و بررسی قرار گیرد . رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی افزود : با توجه به حجم بالای دادههای آماری برای برخورداری از یک تحلیل آماری صحیح باید یک مدل بهینه و بهبود یافته با چارچوب مشخص تدوین شود . همچنین دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها در استانها با استفاده از ظرفیتهای موجود در هر استان و ارتباط با مسئولان استانی میتوانند در زمینه آموزش ، فرهنگسازی و اثر گذاری بر رفتار رانندگان نقش بسزایی ایفا کنند . وی در ادامه به میزان قابل توجه تلفات رانندگی در حدفاصل ۳۰ کیلومتری شهرها اشاره کرد و گفت : در ۳۰ کیلومتری شهرها علاوه بر اینکه انواع ترددها انجام میشود ، حجم تردد نیز بیشتر از سایر نقاط جاده است ، از این رو نیاز به تدوین برنامهریزی بهتر و افزایش تعامل، همچنین برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان استانی هستیم . نفیسی بر تهیه گزارش ویژه تحلیل وضعیت تصادفات شدید تاکید کرد و گفت : «نقشه راه ایمنی راههای کشور» برای یک دوره پنج ساله شامل یک دوره سه ساله میان مدت و یک دوره پنج ساله بلند مدت از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ با چشم انداز تامین حملونقل روان و ایمن برای تمامی کاربران و هدف کمی کاهش کشته ها از ۱۷ هزار نفر به ۱۲ هزار نفر با اعتبار مورد نیاز ۲۴ هزار میلیارد تومان است تدوین شده است . حالا در نقطهای قرار گرفتهایم که باید نقشه راه ایمنی راههای کشور در استانها عملیاتی شود تا در پایان سال جاری شاهد کاهش تلفات و تصادفات رانندگی باشیم . رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در ادامه از ساخت نرم افزارجامع ثبت دادههای اطلاعاتی حوادث رانندگی ، بانک اطلاعاتی استانها و ماموریتهای جدید گشتهای راهداری در زمینه ایمنی راهها خبر داد . وی با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد : با توجه به تسهیل شرایط سفر به عتبات عالیات در سال جاری پیشبینی میشود حجم سفرها در حد قابل توجه و چشمگیری افزایش یابد از این رو برنامهریزی لازم برای مدیریت ایمنی و تردد برای حفظ سلامت عبور زائران از مسیرهای میزبان به ویژه جادههای منتج به مرزهای سهگانه مهران ، شلمچه و چزابه در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه استانها قرار گیرد . نفیسی در ادامه خواستار برگزاری جلسات هماندیشی با نمایندگان دبیرخانههای کمیسیون ایمنی راههای استانها به صورت منطقهای با هدف تسریع و تمرکز بر رفع مشکلات حوزه ایمنی استانها شد و گفت : برای بهبود وضعیت ایمنی راههای کشور نیازمند همدلی و هفکری و توجه به موارد ریز و جزئی از قبیل علائم و خطکشی هستیم .
4 شهریور 1398 / تعداد نمایش : 721
|